Klantenservice en FAQ

 

Contact

 

Heb je vragen over een draagdoek, draagzak of een ander product? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag. Wij streven ernaar je vraag en/of opmerking binnen 24 uur te beantwoorden.

Telefoon/WhatsApp: +31611370519

Email: info@ooiebeest.nl

 

Scroll door naar onderen voor de veelgestelde vragen + antwoorden. Voor al je andere vragen, advies, tips en klachten kun je uiteraard rechtstreeks contact opnemen.

 

Leidt het melden van een klacht niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om hier je klacht te deponeren. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

 

 

Bedrijfsgegevens.

 

Post-, bezoek en retouradres:

Ooiebeest
Wederik 7
8446AA Heerenveen

+31611370519 (ook WhatsApp)

www.ooiebeest.nl

info@ooiebeest.nl

 

Kamer van Koophandel: 63982358
BTW nummer: NL205884271B01
IBAN: NL38RABO0305901869
BIC: RABONL2U

Ooiebeest is een handelsnaam van Vrouw Holle.

 

 

 

 

Veelgestelde vragen:

1 Producten
1.1 In wat voor verpakkingen worden jullie producten geleverd?

Wij leveren onze producten standaard in de verpakking van de leverancier. Dit kan een kartonnen doos zijn, of een plastic zak. Sommige draagdoeken en draagzakken krijgen wij zonder verpakking binnen, zoals Girasol en Wompat. Deze verpakken wij zelf in een herbruikbare plastic zak. Vervolgens verzenden we de producten in (hergebruikte) kartonnen verzenddozen. 

 

 

1.2 De verpakking van mijn draagzak/draagdoek lijkt geopend geweest, klopt dit?

Dat kan, bij wijze van steekproef controleren wij onze producten zodra ze bij ons binnen komen. We willen er zeker van zijn dat jij als klant een zo optimaal mogelijk product binnenkrijgt :) Deze producten zitten dus ook na controle nog steeds nieuw in verpakking. Als een product bijvoorbeeld gebruikt is als demomodel, dan staat dit altijd online vermeld.

 

 

1.3 Moet ik mijn nieuwe draagdoek/draagzak wassen voor gebruik?

Draagdoek: in verband met het zetten van de draden raden wij aan om een nieuwe geweven draagdoek altijd te wassen voor het eerste echte gebruik (controleer hem voor het wassen op eventuele gebreken). Ook een rekbare draagdoek raden wij aan voor gebruik te wassen in verband met mogelijke reststoffen uit het productieproces.

Voor een draagdoek geldt:

  • Volg het wasvoorschrift van de fabrikant (zie waslabel aan het product).
  • Een kort programma is voldoende voor een eerste keer wassen.
  • Gebruik vloeibaar wasmiddel zonder bleekmiddelen.
  • Gebruik geen wasverzachter.
  • Materialen zoals katoen, hennep, linnen, bamboe etc, kun je gewoon laten drogen op je wasrek. Materialen zoals wol en zijdeblends vragen om een specifiekere (voorzichtige) behandeling.

 

Draagzak: een draagzak was je liefst zo min mogelijk. De geweven stoffen die gebruikt worden voor een draagzak zijn al vòòr het naaiproces gewassen voor het zetten van de draden. 

Behandel vlekken in je draagzak zo snel mogelijk met een vochtig doekje (water). Mocht dat niet helpen gebruik dan eventueel een vlekverwijderaar (test dit eerst op een onopvallende plek). Spoelen met koud water kan vaak ook de truc doen. Was alleen in de wasmachine indien nodig.

  • Volg bij het wassen van een draagzak het wasvoorschrift van de fabrikant (zie waslabel).
  • Klik de gespen van je draagzak dicht en doe de drager evt. in zijn geheel in een kussensloop om de gespen én je wastrommel te beschermen.
  • Gebruik vloeibaar wasmiddel zonder bleekmiddelen.
  • Gebruik geen wasverzachter.

 

Houd er rekening mee dat canvas (o.a. de taille-/schouderbanden van Kokadi en Emeibaby fullbuckles, maar bijvoorbeeld ook de dragers van Tula en Ergobaby in hun geheel) relatief snel zijn kleur verliest door veel wassen en veel volop in de zon. 

 

 

1.4 Ik ben op zoek naar een specifiek product, maar zie het niet bij jullie online staan. Kan ik het toch bij jullie bestellen?

Je kunt nagenoeg álle producten van al onze leveranciers bij ons bestellen! Dus ook al zie je iets niet online, stuur ons gerust een mailtje op info@ooiebeest.nl. Dan kijken we naar de mogelijkheden! Naast producten uit het standaard assortiment van onze leveranciers, leveren wij ook customs. Wil je bijvoorbeeld een LennyLamb of Wompat draagzak in bepaalde doekenstof? De mogelijkheden zijn reuze! Neem dus vooral contact met ons op :) Óók de merken waarvan geen voorraad online staat maar die we wel in onze pascollectie hebben, kun je bij ons bestellen (denk aan bijvoorbeeld Didymos, de Hoppediz HopTye en Bondolino, Isara Toddlers, Ergobaby, etc, etc..) 

 

 

 

2 Bestellen
2.1 Kan ik ook via mijn draagconsulent bij jullie bestellen?

Zeker kan dat! Vraag je consulent naar de mogelijkheden, of laat hem/haar contact met ons opnemen.

 

 

2.2 Kan ik bij jullie met een VVV Cadeaukaart betalen?

Jazeker, dat kan! Kies hiervoor als betaalmethode 'cadeaukaart' tijdens het afrekenen.

 

 

2.3 Kan ik bij jullie met een Fashioncheque betalen?

Jazeker, ook dat kan! Kies hiervoor als betaalmethode 'cadeaukaart' tijdens het afrekenen.

 

 

3 Kortingen
3.1 Waar kan ik vinden of jullie kortingsacties hebben?

Als er een kortingsactie actief is, plaatsen we deze gewoonlijk zowel op Instagram en Facebook als op onze homepage (pop-up).

 

 

3.2 Hebben jullie ook vaste kortingsacties?

Ja!

  • Bij bestellingen van €85 of meer verzenden we gratis binnen Nederland. Bij bestellingen van €100 of meer verzenden we ook gratis naar België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Luxemburg.
  • Ben je op consult geweest bij een professioneel draagconsulent? Vraag hem/haar dan eens naar de mogelijkheden.
  • Gedurende het jaar zijn er enkele terugkerende momenten waarop je acties kunt verwachten. Denk bijvoorbeeld aan de European Babywearing Week in mei; onze najaarsveiling in oktober of Black Friday eind november. 

Wanneer er (andere) acties of kortingscodes actief zijn, vind je dit terug op Instagram en Facebook, en door middel van een melding op onze homepage.

 

 

4 Verzending
4.1 Hoe snel kan ik mijn pakket verwachten?

Heb je je bestelling op een werkdag (ma-vr) vòòr 16.00 uur geplaatst? Dan wordt je pakket dezelfde dag nog verzonden en kun je hem normaal gesproken de volgende werkdag verwachten. 

 

 

4.2 Is het ook mogelijk mijn pakket niet bij te buren te laten afleveren als ik afwezig ben?

Ja, geef daarvoor je voorkeuren aan in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van je bestelling.

 

 

4.3 Wat voor verpakkingsmateriaal gebruiken jullie?

Voor verzending maken wij standaard gebruik van kartonnen verzenddozen. Met het milieu in ogenschouw proberen wij zoveel mogelijk verzenddozen te hergebruiken, en maken we zo min mogelijk gebruik van opvulmateriaal. Als het nodig is extra verpakkingsmateriaal te gebruiken, doen we dit zoveel mogelijk middels hergebruik.

 

 

4.4 Door welke verzenddienst worden jullie pakketten bezorgd?

Onze pakketten worden standaard bezorgd door PostNL. PostNL bezorgd in de regel binnen 1 - 2 werkdagen je pakket bij jou thuis of op de door jou aangegeven locatie.

 

 

4.5 Krijg ik ook een Track&Trace code?

Ja, van brievenbuspakketjes en standaard pakketten ontvang je via email een Track&Trace code.

 

 

4.6 Kan ik mijn bestelling ook afhalen in Heerenveen?

Zeker kan dat! Dit kun je aangeven bij het afronden van je bestelling. Wij nemen vervolgens zsm contact met je op voor het afspreken van een afhaalmoment.

 

 

4.7 Wat zijn jullie verzendkosten?

Wij verzenden al onze bestellingen verzekerd en met Track&Trace code.

 

  • Brievenbuspakje Nederland: €3,90
  • Pakket Nederland: €5,95 (gratis vanaf €85)
  • Pakket België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Luxemburg: €9,50 (gratis vanaf €100)
  • Pakket Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Italië, Spanje, Tsjechië, Slowakije: €15
  • Pakket Finland, Ierland, Portugal, Zweden, Hongarije, Polen, Slovenië: €20
  • Pakket Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië: €25
  • Wereldwijd: op aanvraag

 

 

5 Bezoekmogelijkheden en contact
5.1 Wat zijn jullie openingstijden?

Wij hebben geen fysieke winkel, dus hanteren we geen standaard openingstijden. Wél ontvangen we bezoekers aan huis. Je kunt iedere eerste zondag van de maand en in de overige weken op de vrijdagochtend vrijblijvend bij ons terecht tijdens onze inloop van 9.30 tot 12.00 uur. Kijk voor onze exacte inloopdata bij onze agenda (klik). Buiten de inloopmomenten om kun je op afspraak terecht voor consulten, korte passessies en het afhalen van producten.

 

 

5.2 Ik heb jullie een mailtje gestuurd, hoe snel kan ik antwoord verwachten?

Wij proberen alle binnengekomen vragen (mail, app, facebook) binnen 24 uur te beantwoorden. 

 

 

5.3 Hoe boek ik een consult?

Stuur een mailtje naar info@ooiebeest.nl of app/bel naar 0611370519. Meer informatie over een consult vind je hier (klik).

 

 

Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »