Klantenservice en FAQ

 

Contact

 

Heb je vragen over een draagdoek, draagzak of een ander product? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag. Wij streven ernaar je vraag en/of opmerking binnen 24 uur te beantwoorden.

Telefoon/WhatsApp: +31611370519

Email: [email protected]

 

Scroll door naar onderen voor de veelgestelde vragen + antwoorden. Voor al je andere vragen, advies, tips en klachten kun je uiteraard rechtstreeks contact opnemen.

 

Wil je weten hoe je een product kunt retourneren? Meer informatie daarover vind je hier.

 

Heb je een opmerking of klacht? Neem dan contact met ons op, we zullen altijd ons uiterste best doen voor een passende oplossing. Leidt het melden van een klacht niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om hier je klacht te deponeren. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

 

 

Bedrijfsgegevens.

 

Post-, bezoek en retouradres:

Ooiebeest
Wederik 7
8446AA Heerenveen

+31611370519 (ook WhatsApp)

www.ooiebeest.nl

[email protected]

 

Kamer van Koophandel: 63982358
BTW nummer: NL002235241B25
IBAN: NL38RABO0305901869
BIC: RABONL2U

Ooiebeest is een handelsnaam van Vrouw Holle.

 

 

 

Veelgestelde vragen:

1 Producten
1.1 In wat voor verpakkingen worden jullie producten geleverd?

Wij leveren onze producten standaard in de verpakking van de leverancier. Dit kan een kartonnen doos zijn, of een plastic zak. Sommige draagdoeken en draagzakken krijgen wij zonder verpakking binnen, zoals Girasol en Wompat. Deze verpakken wij zelf in een herbruikbare plastic zak. Vervolgens verzenden we de producten in (hergebruikte) kartonnen verzenddozen. 

 

 

1.2 De verpakking van mijn draagzak/draagdoek lijkt geopend geweest, klopt dit?

Dat kan, bij wijze van steekproef controleren wij onze producten zodra ze bij ons binnen komen. We willen er zeker van zijn dat jij als klant een zo optimaal mogelijk product binnenkrijgt :) Deze producten zitten dus ook na controle nog steeds nieuw in verpakking. Als een product bijvoorbeeld gebruikt is als demomodel, dan staat dit altijd online vermeld.

 

 

1.3 Moet ik mijn nieuwe draagdoek/draagzak wassen voor gebruik?

Draagdoek: in verband met het zetten van de draden raden wij aan om een nieuwe geweven draagdoek altijd te wassen voor het eerste echte gebruik (controleer hem voor het wassen op eventuele gebreken). Ook een rekbare draagdoek raden wij aan voor gebruik te wassen in verband met mogelijke reststoffen uit het productieproces.

Voor een draagdoek geldt:

  • Volg het wasvoorschrift van de fabrikant (zie handleiding en/of waslabel).
  • Een kort programma is voldoende.
  • Was je draagdoek zonder andere producten erbij.
  • Gebruik een mild, vloeibaar wasmiddel zonder bleekmiddelen.
  • Gebruik geen wasverzachter.
  • Materialen zoals katoen, hennep, linnen, bamboe etc, kun je gewoon laten drogen op je wasrek.
  • Let op: materialen zoals wol en zijdeblends vragen om een specifiekere (voorzichtige) behandeling zoals een milde handwas (niet knijpen of wringen) en het plat liggend laten drogen van de stof.

 

Draagzak: een draagzak was je liefst zo min mogelijk. De geweven stoffen die gebruikt worden voor een draagzak zijn al vòòr het naaiproces gewassen voor het zetten van de draden. 

Behandel vlekken in je draagzak zo snel mogelijk met een vochtig doekje (water). Mocht dat niet helpen gebruik dan eventueel een milde zeep of vlekverwijderaar (op eigen risico, test dit eerst op een onopvallende plek). Spoelen met koud water kan vaak ook de truc doen. Was alleen in de wasmachine indien nodig.

  • Volg het wasvoorschrift van de fabrikant (zie handleiding en/of waslabel).
  • Zet eventueel het toerental van je wasmachine iets lager of gebruik een kort programma. 
  • Klik de gespen van je draagzak dicht.
  • Was je draagzak zonder andere producten erbij.
  • Gebruik een mild, vloeibaar wasmiddel zonder bleekmiddelen.
  • Gebruik geen wasverzachter.

 

Houd er rekening mee dat canvas relatief snel zijn kleur verliest door (veelvuldig) wassen en gebruik in de zon (denk hierbij aan dragers zoals Tula en Ergobaby, maar bijvoorbeeld ook aan de taille-/schouderbanden van Kokadi en Emeibaby fullbuckle draagzakken). 

 

 

1.4 Ik ben op zoek naar een specifiek product, maar zie het niet bij jullie online staan. Kan ik het toch bij jullie bestellen?

Je kunt nagenoeg álle producten van al onze leveranciers bij ons bestellen! Dus ook al zie je iets niet online, stuur ons gerust een mailtje op [email protected] Dan kijken we naar de mogelijkheden! Naast producten uit het standaard assortiment van onze leveranciers, leveren wij ook customs. Wil je bijvoorbeeld een LennyLamb of Wompat draagzak in bepaalde doekenstof? De mogelijkheden zijn reuze! Neem dus vooral contact met ons op :) Óók de merken waarvan geen voorraad online staat maar die we wel in onze pascollectie hebben, kun je bij ons bestellen (denk aan bijvoorbeeld Didymos, de Hoppediz HopTye en Bondolino, Isara Toddlers, Ergobaby, etc, etc..) 

 

 

 

2 Bestellen
2.1 Kan ik ook via mijn draagconsulent bij jullie bestellen?

Zeker kan dat! Vraag je consulent naar de mogelijkheden, of laat hem/haar contact met ons opnemen.

 

 

2.2 Kan ik bij jullie met een VVV Cadeaukaart betalen?

Jazeker, dat kan! Kies hiervoor als betaalmethode 'cadeaukaart' tijdens het afrekenen.

 

 

2.3 Kan ik bij jullie met een Fashioncheque betalen?

Jazeker, ook dat kan! Kies hiervoor als betaalmethode 'cadeaukaart' tijdens het afrekenen.

 

 

3 Kortingen
3.1 Waar kan ik vinden of jullie kortingsacties hebben?

Als er een kortingsactie actief is, plaatsen we deze gewoonlijk zowel op Instagram en Facebook als op onze homepage.

 

 

3.2 Hebben jullie ook vaste kortingsacties?

Ja!

  • Bij bestellingen van €65 of meer verzenden we gratis binnen Nederland. Bij bestellingen van €85 of meer verzenden we ook gratis naar België, Duitsland en Luxemburg.
  • Ben je op consult geweest bij een professioneel draagconsulent? Vraag hem/haar dan eens naar de mogelijkheden.
  • Gedurende het jaar zijn er enkele terugkerende momenten waarop je acties kunt verwachten. Denk bijvoorbeeld aan de European Babywearing Week in mei of onze veiling en sale in het najaar. 

Wanneer er (andere) acties of kortingscodes actief zijn, vind je dit terug op Instagram en Facebook, en door middel van een melding op onze homepage.

 

 

4 Verzending
4.1 Hoe snel kan ik mijn pakket verwachten?

Heb je je bestelling op een werkdag (ma-vr) geplaatst? Dan wordt je pakket indien mogelijk dezelfde dag nog verzonden en kun je hem normaal gesproken met 1 à 2 werkdagen in huis verwachten (afhankelijk van de drukte bij de bezorgdiensten). 

Wij verzenden iedere werkdag rond 14.00 uur. Indien mogelijk verzorgen we (ook) een verzendmoment later op de dag. Op nationale feestdagen vinden er geen verzendingen en postbezorgingen plaats. 

4.2 Is het ook mogelijk mijn pakket niet bij te buren te laten afleveren als ik afwezig ben?

Ja, geef daarvoor je voorkeuren aan in het opmerkingenveld tijdens het plaatsen van je bestelling.

 

 

4.3 Wat voor verpakkingsmateriaal gebruiken jullie?

Voor verzending maken wij standaard gebruik van kartonnen verzenddozen. Met het milieu in ogenschouw proberen wij zoveel mogelijk verzenddozen te hergebruiken, en maken we zo min mogelijk gebruik van opvulmateriaal. Als het nodig is extra verpakkingsmateriaal te gebruiken, doen we dit zoveel mogelijk middels hergebruik.

 

 

4.4 Door welke verzenddienst worden jullie pakketten bezorgd?

Onze pakketten worden standaard bezorgd door PostNL. PostNL bezorgd in de regel binnen 1 - 2 werkdagen je pakket bij jou thuis of op de door jou aangegeven locatie.

 

 

4.5 Krijg ik ook een Track&Trace code?

Ja, van brievenbuspakketjes en standaard pakketten ontvang je via email een Track&Trace code.

 

 

4.6 Kan ik mijn bestelling ook afhalen in Heerenveen?

Zeker kan dat! Dit kun je aangeven bij het afronden van je bestelling. Wij nemen vervolgens zsm contact met je op voor het afspreken van een afhaalmoment.

 

 

4.7 Wat zijn jullie verzendkosten?

Wij verzenden al onze bestellingen verzekerd en met Track&Trace code.

 

  • Brievenbuspakje Nederland: €3,95
  • Pakket Nederland: €5,95 (gratis vanaf €65)
  • Pakket België, Duitsland, Luxemburg: €8,95 (gratis vanaf €85)
  • Pakket Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Italië, Spanje, Tsjechië, Slowakije: €15
  • Pakket Verenigd Koninkrijk, Finland, Ierland, Portugal, Zweden, Hongarije, Polen, Slovenië: €20
  • Pakket Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië: €25
  • Wereldwijd: op aanvraag

 

 

5 Bezoekmogelijkheden en contact
5.1 Wat zijn jullie openingstijden?

Wij hebben geen fysieke winkel, dus hanteren we geen standaard openingstijden. Wél ontvangen we bezoekers aan huis. Je kunt 1x in de maand op zondag en in de overige weken op de vrijdagochtend vrijblijvend bij ons terecht tijdens onze inloop van 9.30 tot 12.00 uur. Kijk voor onze exacte inloopdata bij onze agenda (klik). Buiten de inloopmomenten om kun je op afspraak terecht voor consulten, korte passessies en het afhalen van producten.

 

 

5.2 Ik heb jullie een mailtje gestuurd, hoe snel kan ik antwoord verwachten?

Wij proberen alle binnengekomen vragen (mail, app, facebook) binnen 24 uur te beantwoorden. 

 

 

5.3 Hoe boek ik een consult?

Stuur een mailtje naar [email protected] of app/bel naar 0611370519. Meer informatie over een consult vind je hier (klik).